Разом із втратою члена родини, для багатьох українців додатковим болем часто виступає і процес оформлення спадщини. Аби максимально прояснити ситуацію та виокремити головні моменти цієї процедури, спеціалісти ТОВ «МБТІ» готові надати повну інформацію щодо прийняття спадщини.

На сьогодні в нашій державі існує спадкування за заповітом та за законом. Заповіт значно спрощує весь процес, проте за його відсутності все відбувається згідно чинного законодавства.

 

Чи потрібно подавати заяву для прийняття спадщини?

Незалежно від виду спадкування, заява подається нотаріусу в обов’язковому порядку впродовж шести місяців від дати смерті спадкодавця. Це може бути як державна нотаріальна контора, так і приватний нотаріус, в якого процес оформлення займе менше часу, проте коштуватиме дорожче. У випадку, якщо спадкоємців кілька, звертатися до нотаріуса обов’язково, всі вони користуються однією базою та мають можливість перевірити, чи уже була відкрита спадкова справа. Якщо так, вам необхідно буде звернутися до нотаріуса, який її відкрив, оскільки один спадковий випадок має право вести один нотаріус.

Якщо з моменту смерті спадкодавця пройшло більше 6 місяців, і один із спадкоємців з певних причин пропустив цей строк, подати заяву можливо, проте необхідна письмова згода всіх спадкоємців або це питання розглядається в суді.

Документи, необхідні для відкриття спадщини

    • Документ, що засвідчує смерть спадкодавця.
    • Довідка про місце проживання спадкодавця на момент смерті.
    • Заповіт (якщо він був складений).
    • Паспорт спадкоємця (чи інші документи, визначені законом).
    • При прийнятті спадщини за законом – документи, що підтверджують родинні зв’язки.

Для отримання свідоцтва про право спадщини додатково потрібні:

    • Документи, що підтверджують право власності на квартиру чи інше майно, що виступає об’єктом спадкування – договір купівлі-продажу нерухомого майна, технічний паспорт на квартиру чи авто тощо).
    • Паспортний документ спадкоємця.
    • Оцінка будинку, квартири, чи іншого нерухомого або рухомого майна, що передається в спадщину (у випадку необхідності сплатити податок при отриманні спадщини).
    • Якщо від спадкоємця виступає його представник, необхідна довіреність та документи, що засвідчують його особу.

Якщо ви зіткнулись з необхідністю прийняття спадщини, вам необхідна довідка БТІ та кваліфікована допомога в даному питанні, – спеціалісти ТОВ «МБТІ» допоможуть вам вирішити всі нюанси максимально швидко та безпроблемно. ТОВ «МБТІ» – професійна та швидка оцінка майна у Тернополі.