Придбавши нове житло, його нові власники часто-густо виявляють бажання певним чином оптимізувати простір і здійснити перепланування. Це питання актуальне як для квартир в новобудовах, так і для вторинного житла. Проте, чинне законодавство України забороняє здійснювати будь-які зміни в конструкціях житлових приміщень в багатоповерхівках, цегляних будинках, монолітах, вони в обов’язковому порядку мають бути погоджені в спеціальних держаних установах.
Аби втілити в реальність власні архітекторські задуми та уникнути проблем з законом в майбутньому, необхідно зібрати певний пакет документів та погодити їх з відповідними органами.
На початку 2017 року відбулися певні зміни щодо правил перепланування приміщень. Проте вони лише чітко окреслили поняття перепланування та дещо спростили дану процедуру. Якщо ви не бажаєте мати проблем з узаконенням перепланування, до цього питання слід віднестися відповідально та дотримуватись вимог законів.
Перелік документів, необхідних для погодження перепланування:
- Заява власника житла на дозвіл проведення робіт.
- Декларація про старт робіт з перепланування.
- Копія паспорта власника об’єкту нерухомості.
- Правоустановчі документи на житло, що планується переплановуватися (це повинні бути нотаріально засвідчені копії, що підтверджують право власності на квартиру). У випадку, якщо об’єкт перепланування має кількох співвласників, то необхідно додати правоустановчі документи кожного з них.
- Проект ремонту (перепланування) – 2 примірники.
- Технічний паспорт на житло, що виступає об’єктом перепланування. Дата його виготовлення повинна бути раніше дати подання декларації. Для виготовлення технічного паспорту на об’єкт нерухомості повинен приїхати інженер БТІ та затвердити новий техпаспорт. Аби цей процес був швидким та законно правильним, пропонуємо скористатися послугами міського БТІ в Тернополі. ТОВ «Міське БТІ» – професіонали своєї справи, яким ви можете довірити перепланування свого житла.
- Якщо об’єкт нерухомості розташований в будинку, що виступає об’єктом культурної спадщини, то додатково потрібно отримати дозвіл на перепланування від компетентних органів виконавчої влади в цій сфері.
І ще декілька нюансів
Компетентний орган має право вимагати від власника житла і інші документи, що вважає доцільними в конкретній ситуації. У випадку, якщо вносяться певні зміни стосовно несучих стін, – додатково проводиться експертиза та складається звіт щодо їх технічного стану.
Після повного завершення ремонту потрібно знову звертатися до відповідних служб з метою повторного проведення технічної інвентаризації житла та отримання актуального технічного паспорта. На наступному етапі складається декларація про закінчення робіт. Всі документи разом з заявою про закінчення ремонтних робіт подаються до місцевого ЦНАП, який, в свою чергу, надає дозвіл про введення об’єкта нерухомості в експлуатацію. Останній етап – внесення нового техпаспорта з висновком (довідка БТІ про реєстрацію права власності) до Держреєстру речових прав на нерухоме майно.